به تجارتخانه پوشاک وفا خوش آمدید

تهران - بازار بزرگ
در حال حاضر خرید حضوری میسر نمی باشد

تجارت لباس عمده شاید یکی از سخت‌ترین و پر دردسرترین کارهای تجاری به شمار آید، علی الخصوص صنف پوشاک بانوان که از تنوع، رنگ بندی و حساسیت بالاتری برخوردار است.

معمولا جای سوال است که شیوه‌ی کسب درآمد عمده فروشان و به عنوان مثال فروشندگان لباس عمده چیست و چگونه فعالیت هایی دارند که آن ها را به درآمد های معمولا بالا می رساند؟

 در این مقاله از سایت وفا شما را با شغل عمده فروشی لباس کامل آشنا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که عمده فروشان چه فرآیندی را برای کسب درآمد طی می کنند . 

و در ادامه هم از وضعیت فضای کسب و کار آنلاین عمده فروشان لباس در ایران خواهیم گفت.  

همچنین برخی از ریزه کاری های این شغل را مانند سایر  مقالاتمان برای شما عزیزان بر خواهیم شمرد تا به این مسائل نیز واقف باشید .

تعریف عمده فروشی با مثالی از فروش لباس عمده

همیشه چنین بوده؛ فردی که قصد فروش چیزی را به صورت خورده دارد ، چه بصورت آنلاین و چه بصورت فیزیکی ، می بایست محصول مورد نظر را از عمده فروشان تهیه کند .

 برای مثال کسی که قصد فروش لباس زنانه یا مردانه را در بوتیک یا فروشگاه پوشاک خود دارد می بایست تمامی لباس های خود را از فروشندگان لباس عمده بازار تهیه نماید و آن ها را بفروش برساند .

 

انبار لباس زنانه وفا 1024x768 - لباس عمده با بیشترین تنوع وبهترین قیمت را از وفا بخواهید

عمده فروشی چیست ؟

بنا براین عمده فروشی کسب و کاری است که در آن فرد به مقدار زیادی از یک جنس مورد نیاز بازار تهیه می کند و آن را به کسب و کار های خوردتر می فروشد .


به بیان دیگر در مورد نقش عمده فروش می توان گفت او یک واسطه بین تولید کنندگان و خورده فروش است ! 

یک عمده فروش برای مثال: (فروشنده لباس عمده ) ، اجناس را در حجم بالا از تولید کننده خرید می کند و با اضافه کردن مقداری سود معین به هر واحد از کالا ، آن را به فروشندگان جزیی ، واگذار می کند و از این مقدار سود کسب درآمد می کند .

یک مثال ساده از عمد فروشی در بازار پوشاک عمده


برای مثال یک فروشنده لباس عمده یک مدل لباس زنانه را به تیراژ 5000 عدد از تولیدی لباس زنانه با قیمت هر لباس15 هزارتومان خرید می کند و آن را در میان فروشندگان جزئی لباس زنانه با قیمت هر لباس20 هزار تومان می فروشد و برای هر تکه لباس زنانه 5 هزار تومان سود دریافت می کند.

این مثال ساده‌ای بود از کسب و کار گسترده عمده فروشی!

 اگر چه این ارتباط، یک نوع رابطه بین عمده فروش و خورده فروش است؛ اما عمده فروشانی هستند که به عمده فروشان دیگر و همچنین تولید کنندگان اجناس خود را می فروشند .

 برای مثال یک عمده فروش پارچه را که متریال اولیه برای تولیدی لباس است را به تولیدی ها می فروشد و یا اینکه نخ را بصورت عمده برای کارخانههای تولید پارچه تامین می کند .

 این ها همگی مثال هایی از روابط عمده فروش ها است ولی کار به اینجا ختم نمی شود و روابط مشابه زیادی می توان مثال زد که عمده فروشان از آن ها کسب درآمد می کنند .

انبار لباس مجموعه وفا

دلیل خرید از عمده فروشان چیست؟

یک اشتباه رایج

بی شک هر خورده فروشی دوست دارد اجناسش را با پایین ترین قیمت تهیه کند و اگر می توانست مستقیم از تولید کننده خرید می کرد و عمده فروش را واسطه قرار نمی داد ! 

با توجه به مثال رابطه‌ی بین فروشنده لباس عمده زنانه و خورده فروش پوشاک زنانه هر کسی به این فکر می افتد که چرا خورده فروش مستقیم از تولیدی لباس زنانه خرید نکرد ؟ و به جای پرداخت 20 هزار تومن، لباس زنانه مورد نیازش را به قیمت هر تکه 15000 هزارتومن تهیه نکرد ؟ سوال بسیار جالبیست که دلایل را برای شما در ادامه توضیح خواهیم داد باز هم این موضوع را با قضیه‌ی فروشنده عمده لباس ادامه می دهیم . 

عمده دلیلی که فروشنده جزئی لباس زنانه نمی تواند از تولیدی لباس زنانه خرید کند این است که تولید کننده لباس زنانه حاضر نیست تحت هیچ شرایطی حجم درخواستی یک مغازه دار تک فروش را تامین کند. ناگفت نامند که ممکن است برخی تولیدی ها جنس خود را به طور مستقیم به مغازه دار بدهند ولی نباید قیمت بالای فروش را نیز فراموش کرد.

 از طرفی شاید تولیدی لباس زنانه واقعا میلی به معامله با فروشنده جزئی به خاطر محدودیت هایی که دارد نداشته باشد .


حال فرض کنیم تولیدی لباس زنانه 5000 هزار لباس هم به خرده فروش بفروشد.


او می خواهد با این حجم لباس چکار کند ؟

 آیا از پس هزینه‌ی انبار داری این حجم لباس عمده بر می آید ؟

 آیا می تواندن این لباس عمده را بفروشد یا به عبارتی بازار فروش آن را دارد ؟ 

واضح است که یک فروشنده لباس عمده با توجه به هزینه ها و مدیریتی که در عرصه ی فعالیت خود متقبل شده است ، قطعا زیر ساخت ها و پیش نیاز های گسترده تری از کسب و کار های خورده پا در بستر راه خود فراهم کرده است .  

مسیر کسب و کار عمده و خورده و فعالیت هایی که هر کدام انجام می دهند و همچنین گردش مالی و سرمایه گذاری این دو کاملا از هم متفاوت است و در مقام قیاس نیست.  با این تفاسیر قطعا راه برای ایجاد رابطه بین خورده فروش و تولید کننده اغلب میسر نیست.

آیا عمده فروشی شغل پردر آمدی است؟


با ذکر مثال های بالا در مورد فروش لباس عمده به راحتی می توان فهمید که راه هایی که یک عمده فروش از آن ها می تواند در کسب و کار خودش کسب درآمد خوبی کند، زیاد است. 

اما هر کسی نمی تواند به این شغل ورود کند و لزوما هم نباید برای شروع کار از عمده فروشی شروع کرد چرا که تجربه زیادی می طلبد و علاوه بر این مستلزم داشتن سرمایه اولیه ی نسبتا زیادی است.
همچنین ورود به شغل عمده فروشی، و برای مثال فروشندگی لباس عمده، نیازمند داشتن روابط کارگشای زیادی با افراد و عواملی که در این عرصه فعالیت می کنند می باشد و بدون داشتن این روابط قطعا کاری از پیش نخواهد رفت.

درآمد - چند دسته اسکناس که در حال زیاد شدن و تصاعدی شدن هستند

عمده فروشانی که خرده فروش شده اند !

 

چندین دهه است که عمده فروشان در داخل و خارج کشور روش هایی برای خورده فروشی توسط خودشان ابداع کرده اند . 

برای مثال در ایران فروشگاه های زنجیره ای رفاه و افق کورش با توسعه ی شعبه های خود در سراسر کشور انواع کالاها را از پوشاک زنانه و مردانه گرفته تا لوازم منزل و انواع خوراکی ها و لوازم اولیه‌ی معیشت را در فروشگاه های بزرگ خود در دسترس عموم مردم قرار می دهند و امکان خرید را برای اقشار مختلف فراهم آورده اند.

چرا عمده فروشان رو به خورده فروشی آورده اند؟


در روش کسب و کار سنتی بیشترین سود چرخه‌ی تولید، عمده فروشی و خورده فروشی را عمده فروشان از آن خود می کردند. دلیل این قضیه را می توان محدودیت فروش تولید کننده دانست .

 برای مثال با تکیه بر همان مثال فروشنده لباس عمده، تولید کننده لباس زنانه راهی جز فروش تولیدات خود به عمده فروشی لباس نداشت و به همین دلیل توان زیادی برای اعمال قدرت در این سیستم را نداشته و ندارد.

 اما این روزها با توسعه‌ی اینترنت و فضای مجازی و برپایی کسب و کارهای مجازی اوضاع نسبتا تغییر کرده است و دست تولیدکنندگان را برای اعمال نفوذ در بازار در حد کمی باز گذاشته است.


برای مثال یک تولید کننده لباس زنانه به راحتی می تواند با داشتن یک فروشگاه اینترنتی، لباس عمده و خورده زنانه تولیدی خود را به راحتی در اختیار عموم قرار دهد و امکان خرید را برای آن ها فراهم کند. 

این روزها شرکت های کوچک و بزرگ فروشنده لباس عمده به راحتی می توانند میلیون ها تومان از اجناس خود را در فضای مجازی و اینترنت به فروش برسانند .

و در ادامه …

خب با روشن تر شدن موضوع عمده فروشی و ارائه ی تعاریف و موارد مختلف مربوط به آن، در ادامه‌ی مقاله به سراغ بحث فروشندگی لباس عمده یا همان عمده فروشی پوشاک خواهیم رفت و تعاریف موجود و مواردی در این باب را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

با ما همراه باشید

تعریف بنکداری یا فروشندگی لباس عمده؟
 فروشندگی لباس عمده را با نام های مختلفی می شناسند از جمله بنکداری یا پخش لباس عمده یا همان عمده فروشی لباس .
کسب و کار بنکداری از پیچیدگی ها و ابعاد مختلفی برخوردار است و در عین حال دارای درآمد بسیار خوبی است. فروشنده لباس عمده در حقیقت واسطی میان تولیدی لباس و فروشنده جزئی لباس می باشد.

آیا فروشندگی لباس عمده نیاز به مکانی بسیار مناسب و با امکانات بالا دارد؟

 معمولا خیلی از افراد معتقدند برای داشتن یک کسب و کار در زمینه لباس عمده می بایست حتما فروشگاهی با امکانات بسیار خوب و بروز داشت تا بتوان در کسب و کار به موفقیت و مراحل بالایی دست یافت . 

واقعیت این است که داشتن فروشگاه فول امکانات لباس عمده خیلی خوب است و موجب پیشرفت، اما تجربه ثابت کرده است کسانی که در مکان های کوچک یا با امکانات کم، در این عرصه به پخش پوشاک زنانه و مردانه فعالیت می کنند نیز به موفقیت های لازم دست یافته اند. 

از طرفی برای داشتن یک مکان با امکانات بالا گاها عمده فروشی پوشاک را با هزینه های زیادی رو برو می کند . 

اما در کل برای یک بنکدار داشتن یک مکان خوب و با امکاناتی برای دپو و عرضه‌ی لباس عمده‌ی خود حتی در مقیاسی کوچک، امری لازم می باشد .

انتخاب محل مناسب برای راه اندازی فروشگاه لباس عمده

یکی از مسائل مهمی که در موفقیت یک فروشگاه عرضه‌ی پوشاک اهمیت بسزایی دارد تعیین یک محدوده و محل مناسب برای شروع به کار در آن منطقه است . در این رابطه نکات قابل توجهی وجود دارد که در نظر گرفتن آن می تواند موفقیت بیشتری را برای شما به ارمغان آورد .
از جمله نکات مهم در زمینه انتخاب محل و محدوده مناسب برای تاسیس فروشگاه لباس عمده می تواند به موارد ذیل اشاره کرد  :

ü      انتخاب محلی در نزدیکی هم صنفی های خود برای تاسیس فروشگاه. چرا که اکثر فروشندگان جزئی لباس به طور ثابت به این محل ها مراجعه می کنند و دلیل آن هم وجود تنوع زیاد به دلیل حضور تامین کنندگان لباس بیشتر در این محل ها می باشد اما برای مثال می توانید محلی را هم انتخاب کنید که احساس می کنید فروشندگان جزئی لباس بیشتری وجود دارند .

ü       در انتخاب یک محل برای شروع کسب و کار باید هزینه های رفت و آمد به آنجا را هم در نظر داشته باشید

و همچنین هزینه انبار و شرایط محل و موارد قانونی موجود را کاملا مورد بررسی قرار دهید و بعد اقدام به انتخاب نهایی کنید.

شناسایی بازار هدف و مارکتینگ در بازار لباس عمده

فروشندگان لباس عمده به این دلیل که تمرکزی روی مصرف کننده نهایی محصولاتشان ندارند یا به اصطلاح مخاطبان عمومی کمتری دارند، به صورت متفاوت‌تری می بایست بازار هدف خود را شناسایی نمایند و اقدام به بازاریابی کنند.

شناسایی بازار هدف مرحله ای از کسب و کار است که می بایست قبل از راه اندازی به آن پرداخته شود و برای آن برنامه ریزی های اساسی کرد و بر پایه‌ی آنها اقدام به راه اندازی فروشگاه پخش لباس عمده نمود.

لذا در این زمینه لازم است با سرمایه گذاری زمانی و مالی بیشتر، آینده‌ی خوبی را برای این کسب و کار رقم زد.

 در این زمینه می توان با کارشناسان مارکتینگ و بازاریابی که در این زمینه دارای تجریه و تخصص کافی هستند مشورت کرد و یا آنان را استخدام کرد و دائما از تخصص آنان در تمامی مراحل بهره برد.

 

سخن آخر

همانطور که پیشتر گفته ایم عمده فروشی لباس شغلی است با درآمد خوب. اما پیشنهاد ما به شما این است که از ابتدا قبل از هر کاری دلیل اینکه می خواهید فروشنده لباس عمده شوید چیست ؟ 

اگر دلیل اولتان رسیدن به درآمد است، بهتر است تجدید نظر کنید چرا که پا نهادن در این عرصه داشتن صبر و حوصله فراوان است و در تمامی مسیر باید شکیبایی خود را حفظ کنید و با دقت نظر خود پله پله مراحل مختلف کار را پایان دهید تا در حال پیشرفت باشید .

دوستان عزیز و همراهان گرامی بسیار خوشحالیم که با مقاله ای دیگر از سایت وفا در خدمت شما بودیم . 

امیدواریم که از مطالب ما بهره ی کافی را برده باشیدو برای خرید هرگونه لباس زنانه به صورت عمده با ما در تماس باشید.

marketing 1024x512 - لباس عمده با بیشترین تنوع وبهترین قیمت را از وفا بخواهید